INTERNATIONALE SEO, WAT HOUDT HET ALLEMAAL IN?

Onlangs woonde ik een eendaags seminar over zoekmachinemarketing bij in Brighton (Engeland) met mijn BrightonSEO-collega Esther. Behalve dat het erg leuk was, was het ook erg informatief. We hebben tijdens de conferentie verschillende intrigerende presentaties bijgewoond, waaronder Technical SEO in the Real World (Barry Adams), SEO Without Traffic (Hannah Thorpe) en Marketing in the AI-Era of Search: Your Guide to Creating Extraordinary User Experiences (Hannah Thorpe) (Purna Virji).

Internationale SEO-training Brighton SEO

Voorafgaand aan de conferentie hebben we allebei een interessante training gevolgd. Kezia Bibby (Senior Client Manager – Oban International) en Benjamin Clarke (SEO Strategist – Oban International) leidden de International SEO Training. Tijdens deze sessie werden we door de essentiële criteria, technieken, methoden en hulpmiddelen geleid die nodig zijn om succesvol te zijn in internationale SEO-initiatieven. Zou dit ook relevant kunnen zijn voor uw website? Lees dan verder!

Internationale Zichtbaarheid

Begin met een volledig onderzoek van uw huidige internationale zichtbaarheid, vindbaarheid, verkeer en resultaten. Bepaal welke extra landen en talen uw bestaande organische zichtbaarheid en verkeer genereren, en hoe dit per land/taal verschilt. Onderzoek het verschil in klikfrequentie en conversies, evenals welke sites en zoekwoorden het meeste verkeer genereren.

international seo

De Juiste Websitestructuur

Als je wereldwijd gevonden wilt worden, moet je een solide websitestructuur hebben. Er zijn meerdere opties. Heeft u een multiregionale website (een die zich op veel landen richt)? Selecteer vervolgens ccTLD’s (landspecifieke domeinnamen), submappen of subdomeinen, waarbij ccTLD’s de voorkeur hebben omdat ze duidelijk aangeven welk land het doelwit is. Heeft u een meertalige website (een die zich op veel talen richt)? Vervolgens kunt u subdirectories of subdomeinen selecteren. Subdirectories worden vaak gebruikt omdat ze eenvoudig in te stellen en te beheren zijn. Vermijd in ieder geval het gebruik van parameters in uw URL-structuur; dit is ook verboden door Google!

website structure

Taal

Hoewel het misschien voor de hand liggend lijkt, is het verstandig om uw website aan te bieden in de taal van het land waarin u ontdekt wilt worden. Niet alleen omdat het gemakkelijk te vinden is, maar ook omdat het gemakkelijk te gebruiken is.

Hierdoor zullen uw teksten vertaald moeten worden. Gebruik in geen geval Google Translate! Heeft u collega’s of medewerkers die de taal spreken die u wilt aanbieden? Laat ze je helpen bij het vertalen van je geschriften. Als dit niet mogelijk is, kunt u een vertaalbureau inschakelen, maar zorg ervoor dat het vertaalde materiaal van hoge kwaliteit is.

Bovendien is de vertaling vaak onvoldoende. De teksten moeten mogelijk worden aangepast op basis van factoren zoals trefwoordonderzoek en levertijd.

Bovendien is de vertaling vaak onvoldoende. De formulering moet mogelijk worden aangepast op basis van trefwoordonderzoek, verzend- en retourbeleid, uw productlijn, lokale regelgeving en hoe consumenten in die markt de taal spreken.

Door Hreflang-tags toe te voegen, kunt u er ook voor zorgen dat uw website technisch in orde is. Dit helpt Google om te bepalen in welke taal de webshop gepresenteerd moet worden en om onderscheid te maken tussen bijvoorbeeld Franstalige websites bedoeld voor Frankrijk en Zwitserstalige websites.

Internationaal Zoekwoordenonderzoek

Verder moet je het zoekwoordenonderzoek correct doen. Het één-op-één vertalen van zoekwoorden die in Nederland veel opleveren, is onvoldoende voor wereldwijd zoekwoordenonderzoek. In andere talen zijn dit niet precies de juiste zoektermen. Elke regio en taal zoekt op een andere manier, daarom heb je iemand nodig die de lokale markt begrijpt en begrijpt hoe mensen zoeken naar een bepaalde dienst, product of oplossing.

Internationale Betaalmethoden

De beschikbare betaalmethoden op uw website zijn cruciaal voor het succes van uw website. De bezoeker zal uiteraard sneller overgaan tot een online aankoop als hij gebruik kan maken van de gekozen online betaalmogelijkheid. Betalingsmethoden variëren sterk van land tot land. Het is raadzaam om grondig te onderzoeken welke betaalmethoden populair zijn in de branche waarop u zich wilt richten.

Zo is iDeal een populaire betaalmogelijkheid voor Nederlandse webshops, maar in België wordt deze betaalmethode zelden gebruikt; in plaats daarvan betalen ze liever met Bancontact, wat redelijk identiek is aan iDeal.Online betalen via creditcard of PayPal is een veelgebruikte techniek over de hele wereld, waardoor het zeer aantrekkelijk is om deze betaalmiddelen aan te bieden wanneer uw webshop buiten Nederland geopend is.

Zoekmachines Wereldwijd: Meer Dan Alleen Google

In Nederland houden we ons vooral bezig met zoekmachineoptimalisatie voor Google omdat het hier de populairste zoekmachine is, maar dit is niet in alle landen het geval! Yandex is bijvoorbeeld de meest gebruikte zoekmachine in Rusland en verschillende Oost-Europese landen. Dit is de zoekmachine Baidu in China; Google is hier zelfs verboden. Houd dus rekening met eventuele andere zoekmachines die prominent aanwezig kunnen zijn en die in overeenstemming met hun vereisten worden geoptimaliseerd.

google international

Sociale Media Verschilt Per Land

Momenteel maken we in Nederland veelvuldig gebruik van sociale mediasites zoals Facebook, LinkedIn en Instagram, hoewel andere sites in andere landen ook populair kunnen zijn. Bovendien kunnen er verschillen zijn in hoe individuen sociale media gebruiken, waarvoor ze het gebruiken, hoe vaak ze het gebruiken en hoe ze handelen op deze sites. Voordat je een social media plan (per platform) lanceert, moet je eerst onderzoeken welke platforms in gebruik zijn en hoe je doelgroep ze gebruikt.

Meer Weten Over Internationale Seo?

Er komt veel kijken bij buitenlandse SEO, en het is van cruciaal belang om van tevoren te plannen en uitgebreid onderzoek te doen. Bent u van plan door te groeien naar andere markten? Doe dit met een snelheid die past bij uw bedrijf. Dus, in plaats van alle naties in één keer uit te rollen, zorg ervoor dat dit onmiddellijk wordt gedaan voor één of een beperkt aantal naties.

kies je plan

Flexibele prijsplannen

We hebben ervaring met het werken met grote en kleine bedrijven en zijn er klaar voor
ontwikkel een gerichte strategie en plan die precies bij u passen.

Standard
Standard

250

Maandelijks pakket

  • Optimalisatie op pagina
  • 10 trefwoorden
  • Contentmarketing
  • Linkbuilding
  • Marketing op sociale media
  • Lokale zoekoptimalisatie
Kies Vliegtuig
Economy
Economy

400

Maandelijks pakket

  • Optimalisatie op pagina
  • 15 trefwoorden
  • Contentmarketing
  • Linkbuilding
  • Marketing op sociale media
  • Lokale zoekoptimalisatie
Kies Vliegtuig
Executive
Executive

600

Maandelijks pakket

  • Optimalisatie op pagina
  • 20 trefwoorden
  • Contentmarketing
  • Linkbuilding
  • Marketing op sociale media
  • Lokale zoekoptimalisatie
Kies Vliegtuig