Marketing

Een gids voor Google SEO-algoritme-updates

O Een van de belangrijkste beslissingen die start-ups moeten nemen, is of ze wel of niet doe mee aan SEO. Een veel voorkomende overweging zijn de kosten van investeren in een SEO-campagne versus mogelijke opbrengsten. Een andere is de ontmoedigende lijst met SEO-terminologieën, die nieuwkomers in de e-commerce- en websitescène kan overweldigen. Ben je een nieuwe online ondernemer maar ben je niet overtuigd van de voordelen van SEO, dan is dit artikel iets voor jou! Hier zijn enkele van de redenen waarom SEO belangrijk is en waarom u het als een marketingtechniek zou moeten beschouwen. SEO is minder duur dan andere online marketingbenaderingen. Het biedt ook hogere beloningspercentages in vergelijking met andere technieken, zoals socialemediamarketing, pay-per-click-advertenties en e-mailmarketing . Hoewel u wellicht een aanzienlijk bedrag moet bekostigen om de initiële SEO-planning en -processen te dekken, waaronder website-ontwerp, programmeren en strategievorming, kunt u er zeker van zijn dat u snellere en meer langetermijnresultaten behaalt.

“Ik kan je de formule voor succes niet geven, maar ik kan je wel de formule voor mislukking. Het is: probeer iedereen te plezieren. “
– Herbert Bayard Swope

Door SEO-strategieën te implementeren, kunt u hoger scoren op de resultatenpagina (SERP) van de zoekmachine. Dit betekent dat wanneer uw beoogde klanten zoeken naar producten en diensten die uw branche aanbiedt, ze waarschijnlijk uw website zullen vinden. Wanneer u herhaaldelijk op de SERP verschijnt, merken gebruikers dat van uw site en uw bedrijf. Dit vergroot de kans om potentiële klanten op uw webpagina’s te krijgen.

SEO is een kosteneffectieve advertentiestrategie

Een SEO-component genaamd off-site SEO zorgt ervoor dat gebruikers van externe pagina’s of van sociale media uw website kunnen vinden. Door geoptimaliseerd te worden voor SEO, wordt het potentieel van de site vergroot om klanten van andere platforms dan de zoekmachine te trekken. Als u bijvoorbeeld inhoud en links naar uw pagina op Facebook of Twitter plaatst, kunt u uw website promoten en meer klanten aantrekken. Een van de belangrijkste doelen van SEO is om het beoogde publiek aan te trekken via organische zoekopdrachten. Het aantal bezoekers op uw site is van invloed op uw verkopen en abonnementen. Het bevordert ook de marketing van uw producten en services. Meer inkomend verkeer is altijd goed voor het bedrijf, omdat het gelijk staat aan meer conversiemogelijkheden.

Sommige SEO-gerelateerde tools, zoals de Google Keyword Planner en Google Analytics, bieden kwantitatieve gegevens om u te helpen uw markt te begrijpen, trends te analyseren en de stand van uw concurrenten te kennen. Het helpt u populaire en waardevolle zoekwoorden te identificeren, zodat u kunt beslissen hoe u uw inhoud structureert of wijzigt. Het geeft u ook inzicht in het gedrag van uw markt, zoals locatie, tijden van activiteit, frequentie van zoekopdrachten, gebruikte technologieën, productvoorkeuren, enz. Al deze statistieken zijn nuttig om u te helpen uw publiek, hun behoeften en hun verwachtingen te leren kennen.

Author

admin

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *