Contact us :
011/255 980 | 034/30 43 80
forbusiness@mmtech.be
 
Contact US Tel: 011/255 980 | 034/30 43 80
forbusiness@mmtech.be
 

Bezoekers naar je website trekken die geïnteresseerd zijn in je product of dienst en ze converteren naar klanten. Voor veel ondernemers en zelfstandige professionals is dit dé primaire functie van hun website. Toch zijn er veel websites waar deze basisfunctie niet goed werkt. Waar ligt dat aan? En hoe kun je dit verbeteren?

 
Vorige Pagina
 

Wat gaat er mis?

De ​primaire functie van een website ​ is klanten die geïnteresseerd zijn in je product of dienst zoveel mogelijk naar je website trekken zodat ze gaan ​converteren naar klanten ​. Nochtans is dit voor vele zelfstandigen of ondernemer ​niet een evidente zaak ​. Hoe komt dat deze basisfunctie niet goed werkt, wat is de achterliggende reden? En belangrijker nog, hoe kunt u dit verbeteren? We gaan drie problemen één voor één onder de loep nemen

Geen bezoekers

Eerst moet u zorgen dat de potentiële klanten op uw website geraken. Dit gebeurt via vier verkeerskanalen: direct verkeer (ze kennen je websiteadres), zoekverkeer (ze typen een trefwoord zoals websites maken), verwijzend verkeer (een link op een site dat bezoekers naar uw website sturen) en betaald verkeer (via al dan niet betalende advertentie). Al deze verkeerskanalen moet u ​optimaal beïnvloeden ​ zodat het aantal bezoekers op uw website stijgt.

Wel bezoekers maar geen potentiële klanten

U hebt nu voldoende bezoekers maar merkt dat het verkoop nog steeds niet stijgt. Dat komt omdat tussen de bezoekers die er komen ​te weinig potentiële klanten ​ zitten. Potentiële klanten zijn klanten die interesse hebben in het product of dienst die u verkoopt. Deze groep is ook het gemakkelijkst te converteren naar betalende klanten. Daarvoor is het wel belangrijk dat zij uw product of dienst tegenkomen in hun zoekresultaten, op sociale media of zelfs in hun mailbox. Als uw aanbod niet goed gepresenteerd wordt en dus ook niet aansluit bij wat zij zoeken, zullen de potentiële klanten naar een andere website gaan. In dit geval bent u ze kwijt als klant en dit is net wat vermeden moet worden natuurlijk.

Wel kijkers, geen kopers

Het aantal bezoekers is verhoogd, en het is u gelukt om voldoende potentiële klanten naar de website te laten komen. Waar blijven de klanten dan? De reden hiervoor kan zijn dat de conversie ​ op de site niet naar behoren werkt. Conversie betekent hier omzetting van potentiële naar betalende klanten. Dit heeft betrekking op de stadia waarin potentiële klanten ingedeeld kunnen worden.
In het laagste stadium is de bezoeker ​nog helemaal geen klant ​, in het hoogste stadium is hij ​klant geworden ​. Daar tussenin zitten stadia als ‘is een regelmatig terugkerende bezoeker’, ‘heeft een reactie achtergelaten’, ‘is het bedrijf gaan volgen op Twitter’, ‘is abonnee geworden van de nieuwsbrief’, ‘heeft informatie aangevraagd’, ‘heeft een offerte ontvangen’ etc. ​Conversie kun je verbeteren door het voor de bezoeker aantrekkelijk te maken om over te gaan naar kopen.

POSTGRESQL

PostgreSQL ​ is een ​vrije ​ ​relationele ​- ​database server ​ dat een alternatief biedt voor zowel open source ​ ​database managementsystemen ​, als voor ​propriëtaire ​ systemen. Het unieke aan PostgreSQL is het feit dat het niet beheerd wordt door één enkel bedrijf. Deze steunt op de wereldwijde gemeenschap van ​ontwikkelaars ​ en bedrijven.

MySQL

MySQL ​ is een databasemanagementsysteem dat gebruikt wordt voor ​relationele databases ​, afgekort RDBMS. De programmeertaal die hiervoor gebruikt wordt is ​SQL ​. MySQL softwarepakket bestaat uit een serverprogramma en een verzameling client programma's. Dit ​opensource ​-managementsysteem wordt ook gebruikt voor het structureel opslaan van gegevens. Verandering in het ontwerp zal ook automatisch verwerkt worden in de database..

PHP

PHP is een scripttaal dat mogelijk maakt om objectgeoriënteerd en procedureel ( programmeren met functies) te programmeren. De laatste jaren zien we de tendens dat het steeds meer de focus ligt op objectgeoriënteerd programmeren. Het resultaat ziet eruit als een gewone HTML-pagina.
PHP wordt vaak in combinatie met een relationele database gebruikt zoals MySQL en PostgreSQL

JavaServer Pages JSP ( javascript)

Java Server Page, afgekort JSP, is een scripttaal dat mogelijk maakt om dynamisch HTML inhoud te genereren. Dit gebeurt op basis van statische en dynamische elementen m.a.w. vooraf gedefinieerde acties worden opgenomen in de statische inhoud van de Java-code.

 

Best veel werk

Het verkeer naar je website regelen via vier verkeersbronnen (hierboven uitgelegd), en op je website zorgen dat er conversie plaatsvindt vraagt veel inspanning. Veel kleinere hebben daar geen tijd voor of weten niet hoe ze daaraan moeten beginnen. Het is echter wel belangrijk dat dat gebeurt, zo niet laat je veel kansen liggen.

Een ​goede en overzichtelijke ​ website gemaakt door een ​team van webdesigner en programmeurs ​zal je helpen om via de google search zichtbaar te zijn, om altijd hoog in de ranking te zitten, om van de bezoekers ​betalende klanten ​ te maken.

Maar wij bij ​MMtech ​ gaan we nog verder. Wij bieden ook ​Remote IT Support ​ – u wordt vanop afstand constant bijgestaan door een team van IT’ers. Wij stellen ​diagnoses ​ vast voor zowel ​hardware als software ​maar we komen ook ter plaatste de ​bekabeling ​ doen en we nemen zelfs de onderhoud van uw hardware op ons. We bieden ook oplossingen voor Cloud servers. ​Zelfs de ​ ​Web Advertisement ​ kunnen wij voor onze rekening nemen zodat u gefocust en ongestoord verder kunt werken.

Dit is maar een klein deel toegelicht waarmee wij u kunnen helpen. Onze expertise gaat zoveel verder. Wilt u een (nieuwe) website, hebt u ​Software op maat ​ nodig, weet u niet welke Kassa Hardware kiezen of bent u op zoek naar een partner die de ​SAP Consulting op zich wil nemen? Dan moet u niet meer verder zoeken, wij kunnen u helpen:

  • Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
  • Content Marketing (CM)
  • Social Media Marketing (SMM)
  • Email Marketing (EM)
  • Zoekmachine Marketing (SEA)
  • Conversie Optimalisatie (CO)

Wil je dat allemaal goed doen, dan is dat best veel werk. Veel kleine bedrijven en eenpitters komen daar niet aan toe. Omdat ze het te druk hebben, er geen handig systeem voor hebben, of niet goed in beeld hebben wat ze allemaal kunnen doen. En hoe dat moet.

Het goede nieuws

Omdat het merendeel van de bedrijven hun online marketing niet of niet goed uitvoert, liggen er goede kansen voor bedrijven die dat wel doen. Ook als zelfstandige professional kun je verrassend veel succes hebben met het verwerven van klanten via online marketing, gewoon door wél een plan te maken en dit wél uit te voeren. Het meeste kun je zelf doen. Besteed er elke dag een half uurtje tijd aan, dan kom je al een heel eind.

Nog meer goed nieuws

Wanneer jij goede producten of diensten levert, dan kun je er zeker van zijn dat daar klanten voor zijn die op zoek zijn naar een leverancier of specialist als jij. Ze hoeven jou alleen maar te kunnen vinden. Waarschijnlijk zitten ze maar twee of drie knooppunten verderop op dit netwerk waar jullie al met elkaar zijn verbonden, internet.