Contact us :
011/255 980 | 034/30 43 80
forbusiness@mmtech.be
 
Contact US Tel: 011/255 980 | 034/30 43 80
forbusiness@mmtech.be

TIPS VOOR EEN HOGE RANKING IN GOOGLE

Regelmatig krijg ik de vraag ‘Wat is een goede website?’. Maar dan moet ik ze direct ontgoochelen want een algemeen antwoord daarop bestaat niet. Een goede website is voor iedereen anders. Dat hangt af van je doelstellingen en beschikbare middelen. Je kan het vergelijken met de vraag “Wat is een goede auto?”. Voor de jonge gezinnen met kleine kinderen die veiligheid belangrijker vinden dan snelheid en pk’s zou dat een gezinswagen zoals Volvo kunnen zijn. Maar voor een ouder koppel zou dat de Audi TT kunnen zijn. Wat voor mij een goede auto is, is niet persé voor jou ook van toepassing. En neen hoor… ik heb geen van beide auto’s.

Maar net zoals bij auto’s, zijn er wel een paar punten waarop je moet letten bij het maken van uw website die perfect aanleunt bij de door u voorzichtig gekozen doelgroep.

Hieronder volgen 3 punten die je kunnen helpen.

1. Vindbaar in Google voor de Belgische markt.

Waarom voor de Belgische markt? In België is Google de meest gebruikte zoekmachine. Er bestaan nog anderen zoals Yahoo maar Google is veruit de meest gebruikte zoekmachine.

Je website kan nog zo mooi, functioneel en gebruiksvriendelijk zijn, maar als het moeilijk vindbaar is heb je daar niet veel aan. Wil je weten of het goed vindbaar is, doe dan deze test: Open incognito in je browser een venster en zoek op de belangrijkste trefwoorden. Je moet wel incognito zoeken, anders ga je een vertekend beeld krijgen omdat Google uw zoekgedrag onthoudt.

Wil je dat je website hoog scoort in Google, dan moet je aan volgende punten voldoen:

1. Google moet in staat zijn om de inhoud van je website goed te kunnen indexeren,

2. Het inhoud moet uniek zijn, dus best geen copy/paste van een andere website want dit gaat zelfs averechts werken,

3. De inhoud moet van hoge kwaliteit zijn. Uw belangrijkste zoektermen moeten zeker aanwezig zijn,

4. De gebruikte technologie moet snel zijn,

5. Schrijven van blogpost.

Vind je het moeilijk om een goede tekst te schrijven, laat het dan zeker door een professioneel team doen. Net omdat het zo belangrijk is, dat de inhoud SEO vriendelijk geschreven wordt, is het geen goed idee om hierop te besparen.

Nog een tip dat soms over het hoofd gezien wordt, is de tekstgrootte en lettertype. Lettergrootte dat 10 jaar geleden gebruikt werd is is nu niet meer geschikt. Algemene regel: vanaf 14 pixels. Bij het kiezen van een lettertype moet je erop letten dat het makkelijk leesbaar is. Dus zeker niet teveel krulletjes gebruiken.

2. Overtuig je doelgroep in 8 seconden

Na het toepassen van de tips hierboven zou je in google goed vindbaar moeten zijn. Er is nu een verbetering in het aantal mensen die op je website klikken, maar wat merk we nu is dat ze na slechts een paar seconden terug weg zijn.

Sinds het digitaliseren is de aandachtspanne bij de mens drastisch gezakt naar slechts 8 seconden ( die van de goudvis zou 9 seconden zijn!!!). Het klinkt misschien wel grappig maar daar zit wel waarheid in. Mensen vinden uw website omdat ze een probleem hebben, jij geeft een oplossing op hun probleem en toch blijven ze niet op uw website. Bezoeker zijn niet op zoek naar je vele oplossing die jij hen aanbiedt maar naar de problemen die ze nu ondervinden.

Wil je de bezoekers op je website aan de haak slaan, zorg dan dat ze binnen de 8 seconden een link kunnen leggen met het probleem dat ze ondervinden en uw tekst. Dat kan je op twee manieren doen: Enerzijds door de problemen op je home pagina te benoemen en anderzijds door je website up-to-date te houden, hierover vind je hieronder meer uitleg.. Een vol dynamische website is hierop het antwoord. Heb je hun aandacht vast, dan pas kun je verschillende oplossingen aanbieden.

3. Merkbeleving voor je doelgroep

Als marketeer weet ik perfect dat merkbeleving verkoopt. Dikwijls kopen mensen geen product maar een beleving. Een mooie voorbeeld hiervan vind je terug in de koffiewereld. Nespresso met de logo ‘’What Else’’ heeft het 100% begrepen. Ze verkopen geen koffie maar een beleving. Zowel online als in hun stores passen ze dat perfect toe. Starbucks deed dat ook geweldig tot een paar jaar geleden. Ook al vroegen ze 5 euro of meer voor een kopje koffie, de mensen kochten dat. Maar wat is er nog zo speciaal aan die koffie als je dat in bijna elke tankstation kunt krijgen, voorverpakt nog wel?

Merkbeleving creëren is één ding, maar het behouden is dikwijls nog veel moeilijker.

Heb je een sterke merkbeleving, dan voelt je doelgroep zich meer loyaal, waardoor er klantbinding ontstaat. Hierdoor is de kans heel groot dat ze in de toekomst terug naar jou komt met een bepaalde probleem. Deze groep zal u dan ook helpen om de mond-tot-mond reclame te verbeteren.

Nog een manier om te binden met je doelgroep is door regelmatig relevante, interessante informatie te posten. Er bestaat geen betere manier om dit te doen dan door je eigen blog te starten. Deel je expertise met je doelgroep, en dan komen je klanten steeds terug.  

 

Ben je op zoek naar een goede website? Ga dan naar www.mmtech.be 

Send a Comment

Your email address will not be published.