Contact us :
011/255 980 | 034/30 43 80
forbusiness@mmtech.be
 
Contact US Tel: 011/255 980 | 034/30 43 80
forbusiness@mmtech.be

EEN SUCCESVOLLE START VOOR UW ONDERNEMING. HOE DOE JE DAT?

Als startende zelfstandige is het niet altijd eenvoudig om te weten waar je moet beginnen. Hoe kan u potentiële klanten die interesse hebben uw product of dienst bereiken? Hoe kunnen potentiële klanten tussen al die concurrenten uw bedrijf terugvinden? In feite moet je je afvragen hoe moet ik mij distantiëren van mijn concurrenten? Wat moet ik doen om op te vallen? Het antwoord daarop is uw naamsbekendheid beïnvloeden. Hieronder vindt u de top 5.

1. Professioneel visitekaartje

U praat met iemand op de trein en merkt dat die persoon uw product of dienst goed zou kunnen gebruiken. In dat geval kan u uw visitekaartje aan hem geven. Het is bewezen dat potentiële klanten sneller aan u zullen denken als zij in het bezit zijn van uw kaartje. Zorg wel dat uw visitekaartje eenvoudig en duidelijk is. Het moet niet een raadseltje worden. Wat er zeker erop moet staan is: Naam bedrijf, Naam van de werknemer, functie, telefoon nummer, e-mailadres, website adres en eventueel een beetje uitleg over het bedrijf zelf. Vooraleer u hieraan begin is het best om iemand uw huisstijl te laten vastleggen. Eenmaal u een huisstijl hebt kunt u het laten doortrekken in alles.: visitekaartje, posters, flyers, website,.. . Dat oogt viel professioneler en uw merk wordt sneller herkend door (potentiële) klanten. Eenmaal u dat hebt laten ontwerpen moet het nog afgedrukt worden. Een voorbeeld waar je dat kunt laten doen is bij: https://www.helloprint.be/. Hier kun je voor weinig geld je materiaal aan goede kwaliteit laten afdrukken. Hieronder vindt u een voorbeeld van een visitekaartje. De kleur van logo komt terug in de design. Het is eenvoudig, de belangrijkste gegevens staan erop. Zij hebben ook gekozen om de QR code die u direct naar de website doorverwijzen er ook op te zetten. Dat oogt professioneel maar is niet verplicht.

2. Goede website

Tegenwoordig kan je niet meer zonder een duidelijke en gestructureerde website. Hoe kunnen potentiële klanten je anders vinden als je online niet bestaat? Maar hoe begin je daaraan? Je kan het zelf maken als je je een beetje in verdiept. Eventjes googelen en je zal verschillende sites vinden die veel informatie bevatten. Toch raad ik aan elk bedrijf om dit over te laten aan een professional. Wilt u een informatieve website zodat u u profileert als een professional in uw vak en zo de klanten over de streep halen, of wilt u uw eigen webshop starten? Alles kan en hoeft daarom niet duur te zijn. Vooraleer u aan uw website begint gaat u een paar keuzen moeten maken. Wil ik een website die ik regelmatig kan aanpassen en up daten of kies ik voor een website die eenmalige inspanning nodig heeft , zodat ik achteraf geen tijd meer in moet steken. Afhankelijk van uw wens gaat de Web Developer een Contant Management System, afgekort CMS, kiezen. Veelvoorkomende gebruikte CMS zijn WordPress, Magento en Joomla. Bekijk zeker http://mmtech.be/e-commerce.platform.html voor meer info. Waarom uw website door een professional laten ontwikkelen? Een professioneel website zorgt voor meer conversie. Je kan dan een website hebben maar als de potentiële klanten u niet vinden, dan hebt u daar niet veel aan. Veel websites voldoen niet aan de primaire functie nl. geïnteresseerde klanten in je product of dienst naar je website trekken zodat ze gaan converteren naar klanten. Meer informatie vindt u op http://mmtech.be/webhosting-en-ontwerping.html. Daar worden de drie meest voorkomende problemen die kunnen misgaan naast elkaar gezet.

Mijn advies naar alles startende ondernemers is: laat je dus adviseren door een professionele team, zo maakt u de grootste kans om van uw zaak een succes te maken.

3. Adverteren (via internet)

Nog een manier om meer naamsbekendheid te maken is natuurlijk reclame. Dit is essentieel voor uw bedrijf. Meer reclame is meer naamsbekendheid en dus ook meer klanten. Op sommige sites kan jij gratis je registreren. Wees creatief. Probeer te achterhalen welke sites uw potentiële klanten regelmatig bezoeken, welke kranten ze lezen, naar welke cafés en restaurants ze regelmatig gaan, wat ze doen in hun vrije tijd om zo gericht reclame te adverteren op plaatsen waar ze regelmatig komen.

4. Social Marketing

Social Marketing of beter bekend als Social Media zijn goedkope en doeltreffende manieren om uw bedrijf in ‘the spotlight’ te zetten. Doe je dat correct, dan zal de Social Media u helpen aan een betere reputatie en zal u ook beter online vindbaar zijn. U kan ook direct contact houden met uw doelgroep. Voorbeelden van Social Media kanalen zijn; Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest,… . Steek daar wel wat tijd in. Presenteer uw bedrijf op een positieve manier. Wat is uw unique selling point? Wat differentieert u van andere bedrijven? Wat zijn uw sterke punten? Werk dat uit en gebruik het. Uniek zijn is in!.Of maak een filmpje waarin je uw bedrijf voorstelt en waarin een paar klanten uitleggen waarom ze zo tevreden zijn en je verder zullen aanbevelen. Als je meer wil lezen hoe je Social Media kunt gebruiken om meer omzet te maken raad ik u dit artikel: http://www.joomla-website-designer.nl/belang-van-social-media

5. Mond-tot-mond reclame

De meest goedkope en beste manier van reclame blijft de mond-tot-mond reclame, zolang het positief is. Tevreden klanten gaan u adviseren aan hun vrienden, kennissen en familie. Als u erin slaagt dat zij uw bedrijf aanbevelen, zorgt dit voor een betrouwbare indruk naar andere mensen toe. Heb je goed werk geleverd en de klant is zeer tevreden, durf het hem ook te vragen om u aan te bevelen aan anderen. Of vraag of je hem als referentie mag gebruiken, of om een klantengetuigenis op je website of Facebook te schrijven. Meestal gaan ze daarop in. Zorg wel vanaf het eerste contact dat uw klant een positieve indruk heeft van u. Lever goede kwaliteit en kom uw afspraken na. Om te zorgen dat uw klanten u niet vergeten kun je hen regelmatig een nieuwsbrief sturen. Stuur dan wel iets dat relevant is voor hen. Je kan ook een actie voeren voor bestaande klanten. Maak gebruik van de kerstperiode en stuur hen een kaartje met uw logo daarop. Wie krijgt nu niet graag een kaartje? Meer tips vind je hier: http://www.indora.nl/geheim-van-mond-tot-mondreclame-en-word-of-mouth-wom/

Met deze tips zal u al ver geraken. Naambekendheid is zeer belangrijk om van uw zaak een succes te maken. Blijf daaraan werken. Probeer elke dag minstens

 

Send a Comment

Your email address will not be published.